Kan det bli bättre ?!?!?!?


Jag var och fiskade i Hedströmmen på kvällen och plötsligt såg jag de små gula på stigen bredvid vattnet.
Efter det var  blicken var lika mycket i skogen som i vattnet. Såg svampar på flera olika ställen och bestämde mej för att plocka dem på väg tillbaka.
Plötsligt har jag hugg och det är en rejäl öring. jag drillar den och får in den till kanten och ska precis dra upp den på stranden........... när tafslinan går av   FFFFFFAAAAAAAAAANNNNNN.
Jag slänger mej (precis som i Valsjöbyn) ner på alla fyra i vattnet och försöker fånga den, men jag ser den med min fluga i munnen glida iväg i vattnet.  Varför lämnade jag håven i bilen ??????  Antagligen för att jag aldrig fått så stor fisk på fluga förrut. Jag är helt säker på att den var större än ett kilo, ganska säker på att den var 1,5 kg men det får jag aldrig veta .

Det blev lite mer än jag trodde



Det räckte till två knäckemackor  mums, mums
om du hade varit hemma Lasse hade du fått en, jag hade gärna delat en med dej
Nu får du skynda dej hem, jag längtar efter dej.
Jag älskar dej!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Lasse

Sissta dagen snart hemma igen vi ses i kvall

2009-07-09 @ 01:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0