Fiskehelg

I lördags åkte de flesta av våra fiskevänner till Trosa där Gädd-SM fiskades.
Grattis Göran "Dody" som kom på en andra plats och var på pallen tredje året i rad.

Vi fiskade på mälaren med en kompis. Det var blåsigt , höga vågor och riktigt trögt fiske. Lasse fick 2 gäddor, Mattias fick en gädda och jag bommade (igen, skärpning Merja)



På söndag åkte Emil, Lasse och jag ut igen, solsken, lite blåst och även idag började det med trögt fiske.
Vi började med vertikaljiggnng efter gös (väl medvetna om att det är lite tidigt på säsongen), Vi kände varsin stöt så de var där men högg inte på våra utvalda jiggar.
Efter två bomturer för min del kände jag verkligen att jag ville ha fisk, och det var jag som fick den första.



Jag hoppas ni ser fisken, okej jag zoomar lite....



Som ni såg på draget hade vi gått över till gäddfiske men även det började trögt, men inom en timme på em fick vi nästan alla dagens fiskar.

Emil: en gädda och en brax i i ryggen



Merja: ett yngel och tre gäddor, dagens och årets största med 5,3 kg



Lasse fick som vanligt flest: 6 gäddor men han väger inte om det inte är riktigt stora men här är bilder på de två största.





Vi hade t o m ett dubbelhugg, men det var lite mindre gäddor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0