Dag 3 måndag

Idag var det ganska mulet och blåsigt och vi hade bokat in oss på en snorkelutflykt, men nästan alla andra på båten skulle dyka. Vi gjorde 3 stopp på olika platser och vi fick se massor av spännande fiskar och koraller.
Mest spännande och ovanliga fiskar under dagen var Drakfisk, Muräna och Stingrocka.

Och så hade vi turen att se delfiner !!













Efter första timmens snorkling tog vi en paus på båten, men det var fler som skulle dyka och man vill ju inte slösa bort tiden på en båt. Jag såg ett annat rev precis bredvid och vi simmade dit för att snorkla lite till. Det blev en öppning i korallerna och vi simmade in där och det blev som en oas mitt i korallrevet, vi fortsatte innåt och följde gångarna in över korallerna, Det är den vackraste och mest spännande snorkling jag gjort, massor av vackra fiskar och koraller i alla former, och man visste inte vad man skulle få se i nästa oas, och man var så nära allting.



Picassofisk, skulle man ha ritat en sån där fisk i skolan hade man nog fått underkänt - så där ser inte en fisk ut!!



Jossans favoritfisk, skimmrar i rosa och grönt me svår att få färgerna på bild.



Långt ner såg Lasse de här drakfiskarna, han dök ner och tog kort.



Ännu längre ner ser vi en "Blue spotted stingray"



Lite senare susade den här förbi jättenära mej.



Den vänstra mörka fläcken är en muräna, Jag väntade att den skulle attackera fisken som simmar förbi, men inget hände.









En bubbla från dykarna som är under oss



Och inte långt från båten simmar massor av delfiner,

WE LIKE  !!





En drink på hotellet innan vi tar taxi till Marinan, ett modernt och fint område med bra mat och fina butiker



Kvällsmat på Papas



Nu tror jag vi har hittat vår nya båt.











Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder, jag hänger med. Moster

2010-11-23 @ 09:18:27
Postat av: Anonym

Fina bilder, jag hänger med. Moster

2010-11-23 @ 09:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0