Gäddfiske

Idag hade vi äntligen tid att fiska tillsammans och förväntningarna var höga.
Väderprognosen hade lovat mulet men uppehåll och ca 10 grader. PERFEKT !!!

Det regnade på väg till sjön men när vi var framme var regnet borta.

Första 20 min var det trögt, jag hade ett hugg men krokade inte gäddan. Lasse satte på "vår buster" och ganska snabbt hade han fått 4 gäddor.

Denna väger 6,5 kg och var ett sjukt hugg, Lasse känner att en gädda är på betet några gånger men krokas ej, när han har betet  ett par meter från båten säger han, " än har jag chansen att få den" gör några små ryck och pang smäller den på precis bredvid båtern

Jag byter självklart bete och plötsligt har jag fått 3 st gäddor

Lasse gör ett nytt ryck medans jag får någon enstaka

Efter 1 1/2 timmars fiske  tar vi lunch och räknar ihop 11 st gäddor. Solen börjar titta fram stundvis.
Vi får några till på samma område innan vi provar ett annat ställe.

Där var det riktigt trögt. Jag fick en gädda där (min största för dagen) och vi bestämde oss för att åka tillbaka där vi började.

Där fick jag 4 st  medans Lasse bommade ett par när han pratade i telefon samtidigt.
Den sista fisken jag får hade Lasse fångat på fm, vi kände igen den på ett stort märke(hack) på ryggen

Alla fiskar som vi drillar under dagen var riktigt pigga och fightades, vi hade flera hugg ( och bom) när vi såg fisken attakera dragen. Det var galet kul fiske idag

Sammanlagt fick vi 21 st gäddor med Lasses på 6,5 kg som störst, nästa på ca 6 kg, flera mellan 4-5 kg