VAD SKA VI GÖRA IDAG???

Vad ska vi göra idag???

Fiska??
Plocka svamp??
Ta upp båten??

????????????????????????????????

Det var ganska blåsigt så valet föll på svampplockning

Först stannade vi på ett ställe där vi hittade de första Svarta trumetsvamparna i vårt liv förra året..
och BINGO där stod några igen





Sen drog vi till "vårt" svampställe nr 2
Där brukar vi hitta taggsvampar och massor av gula kantareller, men någon hade redan varit där och plockat dem.

Vidare till svampställe nr 1 och där hittade vi en del gula, men inte så mycket som vi brukar men hur mycket trattisar som helst, och mer är på väg.







Vi hade en unerbar dag i skogen och en hel del svamp med oss hem



Efter en torr sommar , men en regnig höst så är det otroligt mycket olika svampar i skogen.
Det verkar vara färre gula men hur mycket konstiga sorter som helst.
Röksvampar i stora mattor, stubbarna fulla med så mycket svamp att man knappt ser stubben mm

Tror ni man kan äta dessa, "chokladpuddingsvamp" hahaha ?



Tvättställningen som jag köpte förra svampsäsongen var det bara att plocka fram igen









Kommentarer
Postat av: moster

Hej Merja,



Jag skall också gå imorgon till skogen, hoppas att jag hittar lika mycket svampar som du ;-). Det vet jag att där finns alla fall älgflugor ,fyi..

2010-09-27 @ 08:34:37
Postat av: Merja

Du hittar säkert lika mycket som oss, tror jag.

Handukarna är jättefina, tack så mycket

2010-09-27 @ 18:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0