Mus jakt

När jag hämtade mina sommardäck i förrådet (ute) såg jag massor av mus-lortar.

NU ÄR DET JAKT

De är ganska söta men de får gärna skaffa ett annat boende.
Köpte 4 fällor i morse och satte först ut två st på golvet. Med edamerost i.



Medans jag håller på hör jag hur det prasslar på hyllan och skymtar en liten mus springa iväg.

Efter några timmar när jag kollar är det ingen mus fångad. Jag trodde de skulle bli fångade direkt.
Jag sätter ut två till fällor, nu på hyllorna där jag såg musen imorse.
Nu är de laddade med kassler, eftersom de inte verkar gilla min edamerost. De kanske inte är vegetarianer.

Nu får vi se hur det går.

Se upp ni som ska in i förrådet så ni inte fastnar i en fälla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0