Hockeymatch

På nyårsafton var vi inbjudna av Johan Thalberg att spela en hockeymatch med hans vänner. Man fick låna all utrustning från VIK, en stor bag full med hockeyskydd, men vi hade egna skridskor med oss. Vad skulle man börja med??? Tur att det fanns några rutinerade spelare med som man kunde fråga. Benskydd och damasker, suppe, armbågsskydd, axelskydd, byxor, handskar och hjälm och en hockeytröja. vi såg riktigt proffsiga ut.

Jag tänkte bara prova att åka lite skridskor innan "matchen" eftersom jag har ett knepigt knä, men det var så roligt och knät känndes bra så jag var med och spelade. Både Lasse och jag gjorde mål och assister, det var skitkul att spela även om skridskoåkningen var lite ringrostig.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0