Premiärfiske

Äntligen har isen gått på mälaren ( 13 april) efter en riktigt lång vinter. I lördags efter jobbet blev vår gemensamma fiskepremiär.
På några timmars fiske fick Lasse 2 gäddor och jag fick en liten.





Det var riktigt fint väder och jag har på tok för mycket kläder på mej.

På söndagen blev det en ny tur,  nu  i Ängsötrakterna,
lite småtrögt men i en vik lyckades vi fånga 3 st gäddor på fm.



Efter en lång period utan fisk fick jag hugg, men ....

AJAJAJ, en riktigt klantig avkrokning och kroken satt rakt i pekfingret. Vilken tur att Åsa och Tommy som precis kommit ut på sjön hade avbitartång och lite sjukvårdsgrejer så Lasse kunde dra ut kroken .




Här är gäddan som ställde till det



Sista för dagen blev min största 4,4 kg, hugget var riktigt häftigt, både Lasse och jag ser gäddan hugga uppe vid ytan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0