Fin fin gös 3,9 kg

Det blev en fisketur efter jobbet med Daniel och Olsson. Det var en ganska trög kväll, men de andra fick några gösar lite då och då, medans jag kammade noll och böt modeller och färger men ingenting hjälpte. Daniel var helt övertygad om att det skulle bli bättre lite senare, så vi kämpade vidare.
Nästan exakt på klockslaget som Danne hade sagt började det hugga, jag hade fått 3 mindre gösar när jag testade att släppa ner precis under båten, ett dunk i botten och sen small det på en riktigt fin gös. Utan häv fick jag hjälp att ta upp den i båten.
Ett fint PB på 3,9 kg





Den släpptes självklart tillbaka och simmar vidare i västeråsfjärden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0